Pas trop cuitte



Återigen måste jag dela med mig av denna ofattbara känsla.

Jag har precis varit och handlat och går in på boulangeriet på hörnan.
"Une tradition, s'il vous plaît. Pas trop cuitte."
Och för 1€10 får jag en helt fantastisk upplevelse.
Jag går ut från bageriet med världens godaste baguette, fortfarande varm.
Lagom bakad, inte degig, men inte bränd. Surdeg såklart, och det är vackert att bara se på brödet;
strukturen, färgen, de små bubblorna i som ser ut nästan som plast.
Och smaken sedan! Ja, man kan nörda över mycket...

Tur att jag köpte en camembert, nu blir det mys på förstutrappen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Suck! Vad jag blir sugen!! Kan du messa en rejäl bit? Puss och kram.

2012-07-05 @ 16:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0