Chez Gladine

Här är livet som sig bör. Det är redan fredag imorgon, vilket är helt sjukt. Tiden går så oförskämt fort, och det är redan dags för järngänget att förlora Izabella, som åker på semester imorgon och kommer inte tillbaka förrän veckan då jag och Anna ska åka hem till Sverige igen.
Vilket betyder att det bara är drygt tre veckor kvar!! Vart tog den tiden vägen???

För att ta farväl av Izabella gick vi till en restaurang på Boulevard StGermain som serverar baskiska specialitèer; Chez Gladine. Det blev en god sallad, lite rosévin och supergod baguette, såklart!

Jag jobbar på i 33 graders värme. Och ändå har François, chefen, köpt en luftkonditioneringsapparat! Men det är alldeles för mycket att kyla, så temperaturen förblir runt 33-34 grader. Som tur är jobbar jag bara i sex timmar varje dag, men idag när jag stod och skivade kalkon blev det nästan olidligt...Han själv behöver semester, det märks. Och han säger det själv också. Jag och andra tjejen jobbar således själva från och med onsdag nästa vecka. Det ska bli intressant att se hur det blir... Say no more.

Vi har alldeles för många bakelser, tårtor och macarons i kylskåpet hemma. Gerard Mulot har stängt en månad över sommaren, vilket betyder tömning (!) Summan av kardemumman är att Cissi svullar franska delikatessbakelser dagarna i ända. Finns ganska mycket gott i detta land, vågar jag påstå.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0