Bagel's family



Et voilà, det här här jag jobbar!

Här ser vi min kollega som torkar bort lite regn från de nyinköpta små pallarna, vars antal vi har behövt utöka på grund av alla kunder som vill sitta ute i solen och äta sin bagel. Denna vecka har det dock varit ganska kallt och regnigt. Det gör absolut ingenting för mig, eftersom det är mycket behagligare temperatur inne i affären. Vi har nämligen ingen air condition, utan utrymmet bakom disken förvandlas tvärtom till en bastu, eftersom kylarna är gamla och spyr ut en massa varmluft. "Oh là là, quel sauna!" är något man ofta hör kunderna utropa. Där står vi och håller med och torkar svetten ur pannan. Och det är verkligen nödvändigt; jag svettas som en gris där inne.


Le sauna: Till höger på väggen ser ni alla bagels. Normalt sett har vi fyra olika sorter; sesam, vallmofrö, fullkorn och rödlök. På väggen har vi menyn; vet inte om man ser men man kan i alla fall välja lite olika sorter. Den mest populära är nog "Little Italy" (obs! Med fransk accent, annars fattar de inte vad man säger), med skinka, soltorkade tomater och ruccola, eller "Poulet cheddar" med kyckling, cheddar och avokado. Desserterna verkar inte vara framtagna ännu, men där kan vi erbjuda citronkaka, chokladkaka, morotskaka och cheesecaken förstås!

Det är faktiskt riktigt kul att gå till jobbet. Nästan så att jag tycker att det känns lite tråkigt med helg. Idag efter jobbet gick vi alla tre (inklusive chefen) till en outlet som sålde visningsexemplar av skor. Jag och Clémentine stannade kvar länge och provade och hade ångest över vilka skor vi skulle köpa. Jag köpte tillslut ett par vinterskor och ett par seglarskor. Bra och billiga inköp, men jag vet inte om allt kommer att få plats i väskan på väg hem...


Idag fyller pappa år, så jag hoppas få skypea med familjen nu.
Godkväll



Kommentarer
Postat av: Mamma

Så gott det låter! Mums! Vi har pratat om bagels idag, du vet att det är ett judiskt bröd? (Harry var med i diskussionen:)Var rädd om fingrarna så du inte skär dig. Puss

2012-07-13 @ 10:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0