Jobbajobbajobba



Numera är varje dag på jobbet ett berg att bestiga.
François har åkt på semester och lämnat mig och Clémentine ensamma.
Och kunderna bara tilltar! Igår var vår värsta dag någonsin. Kakor ska bakas och förberedas, varor beställas i rätt mängd, pålägg ska läggas upp och skivas, sallader att göra i ordning. Då och då måste vi peppa varandra och säga att vi är trop forte som klarar av att göra allt som vi gjorde på tre personer.
Som tur är har vi vädret på vår sida. Det är inte alls lika varmt som det var förra veckan, så temperaturen stiger i alla fall inte över 30 grader i butiken.

Tanken är att folk ska åka på semester nu. Från och med augusti månad brukar nämligen hela Paris tömmas. Fransmännen åker på semester någon annan stans i Frankrike och lämnar turisterna själva i storstaden.
Kanske är det på grund av krisen som fransmännen stannar på jobbet hela sommaren. Vet inte.

Jag och Anna har BESÖK!!

.
Dessa små gullegrisar har stannat i Vår Stad Paris på deras tågluff. Josefina och Adam.

Igår sjöng jag och Anna på Highlander med amerikanen Jake. Det får bli vårt sista framträdande tror jag. Inte för att det gick dåligt, men både jag och Anna känner oss rätt färdiga med det där, om jag har förstått det hela rätt.

Ikväll blir det ost, vin och tilltugg ute på gården, och Paret Tågluff är inbjudna.
Ny baguette ska analyseras, denna gjord på surdeg med lite frön i !

Godkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0