Les copains d'abord

George Brassens- Les copains d'abord, det är vad jag sitter och lyssnar på med en kopp te för att få upp värmen denna kalla söndagseftermiddag. Det är femton grader, inte särskilt agreabelt efter flera veckors högsommar med över tjugo grader varmt.


I väntan på mina små poulettes satt jag och läste min bok på en stensoffa på Pont Neuf i fredags. Vi bestämde oss för att flytta picknicken till 13e arrondissemanget och istället åka hem till Izabella, på grund av kylan som råder i staden i dessa tider. Det var ett bra beslut; potatissallad på svensk färskpotatis direktimporterad från Varberg!

Förövrigt är det festligheter i min lilla förortsstad; Fête de la Garenne-Colombes. Huvudgatan är omvandlad till marknadsgata med en massa stånd där man kan köpa allt möjligt krimskrams samt grillad korv/kebab/skräpmat. Barnen springer omkring täckta med färg och sådana här skumtrådar som de sprutar på varandra. Härligt att de får smutsa ned sig och leka ohämmat i alla fall en gång om året!



Sådär, där har ni en liten dagsrapport! Bon dimanche !!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att läsa - man ser till och med på bilderna att det är kallt även hos er. Nu är det bara två onsdagar kvar väl? Puss och kram

2011-06-20 @ 11:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0